Sista dagen i november - regnet öser ner utan uppehåll. Jag promenerade från Norra Bantorget till min Skrivargrupp som skulle träffas. Jag blev förstås försenad eftersom jag inte kollat upp adressen ordentligt. Väl på plats bara värme både från May Ann, Åsa och Raija. Dessutom årets första glögg, som fick själen att piggna till.
Samtal om Kallifatides bok "Slaget om Troja", Alex Schulmans "Bränn alla mina brev", behovet av aktivism på olika nivåer, erfarenheter om skrivarkurser blandades vid bordet.
Men så kom vi fram till det viktigaste vår bok och vår blogg. Vi har nu skrivit tillsammans i snart tre år. Våra texter motsvarar en bok på cirka 150 sidor. Nu bestämde vi oss för att ge ut en bok med texterna. Ett stort beslut! Glädje, energi, förväntan!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen