”Att skriva handlar inte om att tjäna pengar, att bli berömd eller att vara eftertraktad, att få ligga eller ens ett sätt att skaffa sig vänner. Det handlar slutligen och till sist om att fördjupa och berika läsarnas liv och även om att fördjupa och berika ditt eget. Det handlar om att komma upp, komma igång, komma över. Om att bli lycklig, eller hur? Att bli lycklig.”



Jag tänker på det när jag just fått ett nej från Året Runt på min berättelse Avsked. Ett trevligt mail som hjälper mig att ringa in vad tidningen vill ha i en novell. Det ska vara max 10 000 ord inklusive mellanslag, skrivna i tredje person, inte jag-form. Populära teman är kärlek, mysterium, spänning.
Det är en utmaning att försöka igen. Jag skärper sinnet ytterligare och jobbar med den eviga utmaningen, gestaltning! 
Skrivarsidan är en jättebra sida om du vill hämta tips om skrivande!
https://skrivarsidan.nu/  Citatet ovan är hämtat från Skrivarsidans gästblogg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen